Get Adobe Flash player
"به جای آنکه از مزیت های محصول خود برای مشتری سخن بگویید از مزایایی که استفاده از محصولتان برای او خواهد داشت سخن بگویید."        لئو برنت یک از خلاق ترن مدیران تبلیغاتی دنیا

مطالب تجاری مفید

محل واحدها بر روی نقشه

ورود/عضویت

برای مدیریت و ثبت واحدهای تجاری باید به سایت وارد شوید.

راهنمای بانک مشاغل اکسیر

جستجوی واحدهای تجاری

نام واحد:
زمینه فعالیت:
محصولات - خدمات:
آدرس واحد:
 

شرکت اطلس تکنیک

(سیستم های سرمایشی و گرمایشی)

شرکت نیک آسا ویژن

(عرضه محصولات پزشکی و سلامت)

مبلمان سعید

(انواع مبلمان خانگی و اداری)

شرکت بازرگانی همراهان پیشرو تجارت

(واردات، صادرات و ترخیص کالا)

شرکت کاوش ایستا پی

(پیمانکار تخصصی نیلینگ )

صنایع چوبی آوازه

(انواع مبلمان خانگی و مصنوعات چوبی)

  در این مقاله به بازاریابی تلفنی، روش های بازاریابی تلفنی، اشتباهات معمول در بازاریابی تلفنی و نکاتی که در هنگام بازاریابی تلفنی باید به آن ها توجه کرد می پردازیم.

10 اشتباه در بازاریابی تلفنی که باید از آن ها پرهیز کرد.

آیا از این که دست رد به سینه تان بزنند خسته شده اید؟
 آیا از موفقیت کمی که در فروش تلفنی بدست می آورید نا امید شده اید؟
مرتکب شدن هر یک از اشتباهات زیر باعث می شود نتوانید فروشتان را انجام دهید و جذابیت کار برایتان از بین برود.

1) تحمیل کننده بودن به جای کشش و جذابیت ایجاد کردن

اغلب ما افراد تحمیل کننده که دائما در مورد خود صحبت می کنند را دوست نداریم. به نحوه بازاریابی خود بیاندیشید. آیا دائما در حال تحمیل اطلاعات در مورد خودتان، محصولاتتان و خدماتتان هستید؟ این ممکن است باعث شود مشتری های بالقوه شما از دست بروند آن هم هنگامی که می کوشید ان ها را جذب کنید.
بر روی دغدغه ها، نگرانی ها و مشکلات مشتری متمرکز شوید و چیزی را به آن ها پیشنهاد دهید که می خواهند. شما به آن ها کمک می کنید، آن ها را به مشتری تبدیل می کنید و درآمد خود را افزایش می دهید.

2)  ایجاد نکردن ارتباطات مناسب به تعداد کافی

بازاریابی یعنی برقراری ارتباط و مکالمه با مشتریان بالقوه، به گونه ای که بتوانید نیازهای آن ها را دریابید و به آنها کمک کنید که راهکاری که شما ارائه کنید را بفهمند. برای آنکه تجارت فعالتری داشته باشید کاری کنید که افراد بیشتری با کاری که شما انجام می دهید آشنا شوند و از آنها بخواهید که با شما تماس بگیرند.
آیا بازاریابی که انجام می دهید ارتباطات کافی برای ایجاد مکالمه میان شما و مشتریان احتمالی را ایجاد می کند؟
با یک پیام بازاریابی مناسب ، متون تبلیغاتی و استراتژی های پیوسته و نا پیوسته می توانید جریانی مستمر از ارتباطات با مشتریان بالقوه را فراهم کنید.


3)  پاسخ دادن به درخواست های خرید با ایمیل یا نامه

از هر 10 باری که پاسخ درخواست تلفنی مشتری های بالقوه را با نامه یا ایمیل بدهید، 9 بار درخواست به فروش منتهی نخواهد شد. تلفن را بردارید و از پرسش های آن ها برای آغاز یک مکالمه بهره ببرید. فقط با چند پرسش بیشتر می توانید بفهمید که اهداف مشتریانتان چیست و پس از آن می توانید راه کارتان را به مشتری بفروشید.


4) اعلام کردن سریع قیمت

هنگامی که مشتری های بالقوه تماس می گیرند یکی از اولین پرسش هایی که می پرسند در مورد قیمت است. قیمت را بلافاصله به آن ها بگویید و ریسک پایان یافتن مکالمه و از دست رفتن فروش را بپذیرید. قیمت ها به خودی خود بی معنا هستند.
هنگامی که یک مشتری بالقوه از شما قیمت می پرسد، تا وقتی که شانس آن را نداشته اید که بفهمید به دنبال چه چیزی هستند قیمت را اعلام نکنید. سپس قیمت را در متن ارزش و کیفیت راهکارهایی که ارائه می کنید قرار دهید.


5)  هدر دادن وقت با افرادی که مشتری نیستند.

صرف نظر از اینکه سیستم بازاریابی شما در تعیین کیفیت ارتباط ها چقدر خوب عمل می کند، شما در مکالمات تلفنی خود با افرادی برخورد می کنید که توانایی خرید سرویس های شما را ندارند یا به محصولات شما نیاز ندارند. مکالماتی مانند این ها می تواند زمان زیادی از شما بگیرد.
از پرسش هایی که برای ارزشیابی تماس گیرنده استفاده می کنید و پاسخ های آن ها برای این که در 3 دقیقه اول مکالمه تعیین کنید آیا فردی که با او صحبت می کنید مشتری هست یا نه بهره ببرید. اگر تشخیص دادید که مشتری نیستند از آن ها برای درخواستشان تشکر کنید و به سراغ تماس بعدیتان بروید.


6) زیاد حرف زدن

شما محصولات یا خدماتتان را به خوبی می شناسید، می توانید ساعت ها راجع به روند کاریتان، ویژگی های محصولاتتان یا مزایای آن ها صحبت کنید، شاید هم روزها. در صورتی که زیاد صحبت کنید توجه مشتری احتمالیتان را از دست خواهید داد، بویژه اگر از طریق تلفن بازاریابی می کنید.
هنگامی که با یک مشتری احتمالی تماس می گیرید یا آن ها با شما تماس می گیرند از تماسشان برای یادگیری اینکه چه می خواهند و به چه نیاز دارند استفاده کنید. از آن ها پرسش به عمل بیاورید و بگذارید صحبت کردن را آن ها انجام دهند تا بتوانید اطلاعات مورد نیازتان را بدست بیاورید.


7) شفاف سازی نکردن ارزش از دید مشتری

شما ایده کاملا شفافی از مزایای محصولات و خدماتتان دارید، شما می خواهید که مشتری های احتمالی این مزایا را از دیدگاه خودشان بسنجند.
برای کمک کردن به مشتری های احتمالی برای فهمیدن ارزش هایی که ارائه می کنید از آن ها بخواهید که تعریف کنند به دنبال چه چیزی هستند و چه چیزی برای شما ارزش دارد.


8) نرسیدن به "پاسخ مثبت"

هدف اصلی شما دست یافتن به مشتری ایی است که هنگامی که از آن ها می خواهید سفارش خود را بدهند یا برای سرویس هایتان درخواست بدهند "پاسخ مثبت" به شما بدهند. الگویی از پاسخ های مثبت ایجاد کنید و شانس اینکه به درخواست شما مبنی بر خرید "پاسخ مثبت" بدهند را افزایش دهید.
اهداف آن ها را مورد بازبینی قرار دهید و از آن ها بپرسید که آیا همان چیزی هست که به دنبالش هستند یا نه. راهکاری که ارائه می دهید را مورد بازبینی قرار دهید و از آن ها بپرسید که آیا این همان راهکاری هست که آن ها به دنبالش هستند یا نه.


9) غافل شدن از درخوست برای خرید

اگر می خواهید که مردم محصولات و سرویس های شما را خریداری کنند، باید از آن ها بخواهید که خرید کنند. شاید این مسئله بدیهی به نظر برسد، اما عموما گرایش به این است که صبر شود تا مشتری احتمالی اعلام کند که برای خرید آماده است.

چرا اینگونه عمل می کنیم؟

تا زمانی که در تکنیک فروش تلفنی خود اعتماد به نفس به دست نیاورده اید می ترسید که هنگامی که درخواست خرید از مشتری کنید دست رد به سینه شما زده شود. معمولا به جای اینکه از مشتری احتمالی درخواست شود که خرید را انجام دهد، سخنرانی بی پایانی در مورد ویژگی ها و مزایای محصولات یا خدمات انجام می شود.
اگر با سرنخ های درستی کار می کنید، تعداد زیادی از افرادی که با آن ها صحبت می کنید می خواهند محصولات یا سرویس های شما را خریداری کنند. به آن ها کمک کنید ارزش محصول یا سرویس شما را بفهمند، سپس به آن ها کمک کنید خرید را انجام دهند.

 

10)  ادامه دار نکردن فروش

هنگامی که فروشی را انجام می دهید ممکن است به نظر برسد که تلاش های بازاریابیتان به پایان رسیده است. به اولین فروشتان نه به عنوان پایان فروش بلکه به عنوان باز کردن دری به یک رابطه بلند مدت بیاندیشید و فروش های آتی خود را افزایش دهید.
هنگامی که یک مشتری بالقوه به مشتری تبدیل می شود، مدرک مشهودی از اعتمادش به شما و محصولات یا خدماتتان ارائه داده است. با یک تماس تلفنی پیگیری کنید تا دریابید که سرویس یا محصولتان به خوبی عمل می کند یا نه و احتمال زیادی وجود دارد که از نیاز مشتری به تعداد بیشتری از محصولات یا خدماتتان پرده برداشته شود.
نیازی به اینکه از بازاریابی تلفنی متنفر باشید وجود ندارد. یاد بگیرید که چگونه باید صحبت کنید و چگونه به مکالمه شکل دهید تا از بازاریابی بیشتر لذت ببرید و فروش بیشتری داشته باشید.

صفحات اختصاصی

تبلیغات در بانک مشاغل اکسیر

خبرنامه

برای دریافت جدیدترین مطالب، اطلاعیه ها، آگهی ها و... ایمیل خود را وارد کنید!

در مجموع

124856 ایمیل ثبت شده