Get Adobe Flash player
"هدف از بازاریابی این است که به چنان درک عمیقی از مشتری برسید که محصولات یا خدمات شما کاملا مطابق با نیاز آن ها باشد، و محصول یا خدمت، خود فروشنده خود باشد"
پیتر دراکر نویسنده و مشاور مدیریت آمریکایی

مطالب تجاری مفید

محل واحدها بر روی نقشه

ورود/عضویت

برای مدیریت و ثبت واحدهای تجاری باید به سایت وارد شوید.

راهنمای بانک مشاغل اکسیر

جستجوی واحدهای تجاری

نام واحد:
زمینه فعالیت:
محصولات - خدمات:
آدرس واحد:
 

شرکت اطلس تکنیک

(سیستم های سرمایشی و گرمایشی)

شرکت نیک آسا ویژن

(عرضه محصولات پزشکی و سلامت)

مبلمان سعید

(انواع مبلمان خانگی و اداری)

شرکت بازرگانی همراهان پیشرو تجارت

(واردات، صادرات و ترخیص کالا)

شرکت کاوش ایستا پی

(پیمانکار تخصصی نیلینگ )

صنایع چوبی آوازه

(انواع مبلمان خانگی و مصنوعات چوبی)

 چرا ایمیل مارکتینگ؟

در این مطلب قصد داریم به روش تبلیغاتی ایمیل مارکتینگ یا همان ارسال انبوه ایمیل تبلیغاتی بپردازیم، اینکه چرا ایمیل مارکتینگ مفید ,  و کارآمد است و چرا استفاده از ایمیل مارکتینگ را به عنوان یک شیوه تبلیغاتی موثر توصیه می کنیم.

هنگامی که قصد انجام تبلیغات را داریم باید چند فاکتور را در نظر بگیریم که تعدادی از مهمترین فاکتورها عبارتند از: کالا یا خدماتی که قصد معرفی و تبلیغ آن را داریم، بازار هدف که همان مخاطبان مورد نظر شما هستند، بودجه تبلیغاتی در نظر گرفته شده و ضریب نفوذ تبلیغات به بازار هدف.

حال با توجه به همین فاکتورها می خواهیم توجیه اقتصادی، بازگشت سرمایه و بازده سود حاصل از ایمیل مارکتینگ را بررسی کنیم.

 

1) کالا یا خدماتی که قصد معرفی و تبلیغشان را داریم

ابتدا به اولین فاکتور، یعنی کالا یا خدماتی که قصد داریم آن ها را با ایمیل مارکتینگ یا همان ارسال انبوه ایمیل معرفی کنیم می پردازیم. در مجموع تقریبا هر محصول یا سرویسی را می توان در تبلیغات ایمیلی معرفی کرد، از تبلیغات محصولات و سرویس هایی با مخاطب عام گرفته تا محصولات و خدمات خاصی که مخاطبان خاص دارند. البته بهتر است تبلیغات محصولات و سرویس های خاص بر روی بانک های ایمیل خاص و طبقه بندی شده و با انتخاب مخاطبان از گروه های مرتبط انجام گیرد اما به دلیل عدم وجود یا محدود بودن بانک های طبقه بندی شدن و صنفی ایمیل، از بانک های ایمیل عمومی بزرگ هم می توان استفاده کرد زیرا مخاطبان خاص هم جزیی از مخاطبان عام هستند و با ارسال عمومی ایمیل می توانید پیام خود را به مخاطبان خاص هم برسانید. به عنوان مثال اگر شما ایمیل تبلیغاتی خود را به 200،000  ارسال کنید، و مخاطبان شما فقط 1 درصد دریافت کنندگان باشند باز هم شما توانسته اید پیام خود را به 2000 مخاطب خود ارسال کنید که با توجه به هزینه بسیار پایین ایمیل مارکتینگ موفقیت بزرگی است. حال اگر فقط یک درصد این مخاطبان به مشتری شما تبدیل شوند نه تنها سرمایه گذاری اندکی که در تبلیغات ایمیل مارکتینگ انجام داده اید به شما باز خواهد گشت، بلکه با توجه به نوع تجارت و محصول شما می تواند سود خوبی را به شما باز گرداند! و این فقط منفعت مستقیم تبلیغات ایمیلی است، جنبه دیگر آن آشنا شدن هزاران نفر با نام و برند شما خواهد بود که این خود به معنی ایجاد گروهی از مشتری های بالقوه برای محصولات و خدمات شما در آینده خواهد شد.

 

2) بازار هدف

فاکتور دوم که بازار هدف است در مقوله ایمیل مارکتینگ مرحله مشکل و پیچیده ای است به طوری که جمع آوری بانک های ایمیل با دسته بندی به هر شکلی اگر غیر ممکن نباشد بسیار پیچیده است و در صورت انجام هم بسیار محدود بوده و فقط بخش کوچکی از گروه مورد نظر را پوشش خواهد داد. با توجه به هویت های مجازی در دنیای اینترنت و امکان پذیر نبودن بررسی صحت اطلاعات ارائه شده توسط مالک(آن هم در صورتی که اصولا اطلاعاتی ابراز شده باشد)، فعال بودن یا فعال نبودن ایمیل، فعال باقی ماندن ایمیل و...، جمع آوری بانک های ایمیل با تفکیک های جنسی، سنی، شغلی، منطقه ای و... با تعداد زیاد تقریبا غیر ممکن خواهد بود. بدیهیست که در صورت داشتن دسترسی به بانک های ایمیل طبقه بندی شده، استفاده از این بانک ها تاثیر بیشتری در گرفتن نتیجه از ایمیل های ارسال شده خواهد داشت اما در صورت عدم دسترسی به بانک های ایمیل طبقه بندی شده ارسال ایمیل های تبلیغاتی حتی برای معرفی محصولات و خدمات خاص هم بی فایده نخواهد بود و حتی می تواند با معرفی کالا یا سرویس شما به گروه زیادی از دریافت کنندگان، باعث ایجاد یا پیدا شدن بازارهای جدیدی برای شما بشود که پیش از آن انتظارش را نداشتید.

 

3) بودجه تبلیغاتی

فاکتور سوم که بسیار هم مهم است بودجه تبلیغاتی در نظر گرفته شده است. در حقیقت میزان بودجه تبلیغاتی است که می تواند نوع و گستردگی تبلیغات شما را تعیین و اولویت های تبلیغاتی را مشخص کند. اگر بودجه تبلیغاتی زیادی دارید می توانید به سراغ هر نوع شیوه تبلیغاتی که می خواهید بروید، حتی می توانید به سراغ همه شیوه های تبلیغاتی بروید، هرگز نباید فراموش کرد که گستردگی و تکرار تبلیغات تاثیر بسیار زیادی را در اثر بخشی کمپین تبلیغاتی شما دارد. اما اگر بودجه تبلیغاتی محدودی دارید نوع تبلیغات بسیار مهم می شود و انتخاب اولویت های تبلیغاتی می توانند سرنوشت ساز باشند. انتخاب شیوه تبلیغاتی نامناسب باعث اتمام بودجه تبلیغاتی شما شده و به دلیل عدم بازگشت سرمایه به خاطر انتخاب بد راهکار تبلیغاتی بودجه تبلیغاتی شما تجدید نشده و می تواند تجارت شما را با شکست روبرو کند. ایمیل مارکتینگ با توجه به کم هزینه بودن گزینه مطلوبی برای تبلیغات با بودجه محدود می باشد که بازدهی و تاثیر بالایی دارد. ایمیل مارکتینگ به شما کمک می کند که با صرف هزینه ای اندک پیام خود را به هزاران یا ده ها هزار نفر برسانید.

 

4) ضریب نفوذ تبلیغات به بازار هدف

فاکتور چهارم که ضریب نفوذ تبلیغات به گروه یا بازار هدف است نشان می دهد که آیا انتخاب یک شیوه تبلیغاتی با توجه به هزینه آن بازده و بازخورد مناسبی دارد یا خیر. به عبارت دیگر باید شیوه ای برای تبلیغات در نظر گرفته شود که با کمترین هزینه بیشترین بازخورد و بازده را داشته باشد و تعداد بیشتری از مخاطبان شما در بازار هدف را تحت تاثیر قرار دهد. ایمیل مارکتینگ با توجه گستردگی مخاطبان، به روز بودن تکنولوژی، در دسترس بودن همیشگی برای کاربر و... می تواند با حداقل هزینه نتیجه خوبی را از تبلیغات انجام شده برای شما به ارمغان بیاورد. ارائه نتیجه خوب با هزینه کم همان بازده بالا و مطلوبیست که در ایمیل مارکتینگ از آن صحبت می کنیم.

یکی دیگر از ویژگی هایی که ایمیل مارکتینگ را از دیگر شییوه های متمایز می کند عدم وجود محدودیت هایی است که در دیگر شیوه های تبلیغاتی وجود ندارد مانند عدم محدودیت در ارسال حجم مطلب، ارسال تصویر، ارسال فایل، ارسال ایمیل های HTML با ظاهر و قالب گرافیکی، دیدن بازخورد ایمیل مانند آمار باز شدن ایمیل ها و کلیک خوردن لینک ها و بسیاری ویژگی دیگر که فقط در شیوه تبلیغات به صورت ایمیل مارکتینگ میسر هستند.

 

ایمیل مارکتینگ، دوستدار محیط زیست

تصور کنید که به جای توزیع 100 هزار برگه یا بروشور تبلیغاتی، 100 هزار ایمیل تبلیغاتی ارسال کنید، می دانید با این کار جان چند درخت را نجات داده اید؟ هر یک شیوه های تبلیغاتی در جای خود مفید و اثربخش خواهد بود اما با تغییر رویکرد به فناوری های جدید هم می توان اثر بخشی تبلیغات را افزایش داد و هم در حفظ محیط زیست کوشید.

 

 

 

صفحات اختصاصی

تبلیغات در بانک مشاغل اکسیر

خبرنامه

برای دریافت جدیدترین مطالب، اطلاعیه ها، آگهی ها و... ایمیل خود را وارد کنید!

در مجموع

124859 ایمیل ثبت شده