Get Adobe Flash player
"به دنبال مشتری برای محصولات خود نباشید، به دنبال محصول برای مشتری های خود باشید."        ست گودین نویسنده و کارآفرین مشهور آمریکایی

مطالب تجاری مفید

محل واحدها بر روی نقشه

ورود/عضویت

برای مدیریت و ثبت واحدهای تجاری باید به سایت وارد شوید.

راهنمای بانک مشاغل اکسیر

جستجوی واحدهای تجاری

نام واحد:
زمینه فعالیت:
محصولات - خدمات:
آدرس واحد:
 

شرکت اطلس تکنیک

(سیستم های سرمایشی و گرمایشی)

شرکت نیک آسا ویژن

(عرضه محصولات پزشکی و سلامت)

مبلمان سعید

(انواع مبلمان خانگی و اداری)

شرکت بازرگانی همراهان پیشرو تجارت

(واردات، صادرات و ترخیص کالا)

شرکت کاوش ایستا پی

(پیمانکار تخصصی نیلینگ )

صنایع چوبی آوازه

(انواع مبلمان خانگی و مصنوعات چوبی)

در این بخش از آموزش سئو به معرفی موتورهای جستجو، نحوه عملکرد موتورهای جستجو، نحوه رتبه بندی وبسایت ها در نتایج جستجو و پیشهاداتی که موتورهای جستجوی گوگل و بینگ برای ارتقاء و بهبود رتبه وبسایت در نتایج جستجو می دهند، می پردازیم.

Width = 500px Height = 349px

آموزش سئو بخش اول، موتورهای جستجو چگونه عمل می کنند:

موتورهای جستجو دو عملکرد عمده دارند – خواندن محتوای وبسایت ها (crawl) و ذخیره کردن اطلاعات در پایگاه های داده موتور جستجو (index) و ارائه دادن نتایج مرتبط و مفید به جستجوگران.

دنیای اینترنت را مانند یک شبکه از ایستگاه ها در سیستم متروی یک شهر بزرگ در نظر بگیرید.

هر ایستگاه دارای یک سند منحصر به فرد است(که عموما یک صفحه وب است اما گاهی هم می تواند یک فایل PDF، JPG یا دیگر فایل ها باشد). موتورهای جستجو نیاز دارند همه جای این شهر را جستجو کنند و تمام ایستگاه هایی که در مسیرشان هست را پیدا کنند، برای این کار آن ها از بهترین مسیر ممکن یعنی لینک ها استفاده می کنند.

1. جستجو و جمع آوری اطلاعات و ذخیره کردن در پایگاه اطلاعات

جمع آوری اطلاعات میلیاردها سند، صفحه وب، فایل، خبر، ویدئو و... در دنیای اینترنت.

2. ارائه کردن نتایج برای جستجوها

ارائه نتایج به کلمات و عبارات مورد جستجوی کاربران، عموما از طریق لیست هایی از صفحات اینترنتی مرتبط و از طریق بازیابی و رتبه بندی ها

"ساختار لینکی وب به متصل کردن صفحات اینترنتی به یکدیگر کمک می کند."

روبات های خودکار موتورهای جستجو که جستجوگر (خزنده، crawler، عنکبوت، spider) نامیده می شوند از طریق لینک ها به میلیاردها صفحه اینترنتی متصل به هم دست پیدا می کنند.

هنگامی که موتورهای جستجو این صفحات را پیدا می کنند در مرحله بعد از کدهایشان رمزگشایی می کنند و قسمت های انتخاب شده را در هارددرایوهای عظیم ذخیره می کنند تا در آینده که برای جستجوی یک عبارت اینترنتی به آن ها نیاز پیدا شد فراخوانی شوند. برای انجام عمل بسیار مهم و پیچیده ذخیره سازی اطلاعات میلیاردها صفحه اینترنتی که می توانند در کسری از ثانیه در دسترس قرار بگیرند، موتورهای جستجو در تمام دنیا مراکز داده ایجاد کرده اند.

این پایگاه های عظیم ذخیره سازی هزاران ماشین پردازنده را در خود جای داده اند که توانایی پردازش حجم عظیمی از اطلاعات را دارند. وقتی فردی یک جستجوی اینترنتی را در یکی از موتورهای جستجوی اصلی انجام می دهد، نتایج جستجو را بسیار سریع می خواهد. حتی یک تاخیر 1 یا 2 ثانیه ای می تواند نارضایتی ایجاد کند بنابراین موتورهای جستجو به سختی تلاش می کنند تا نتایج جستجو را در سریع ترین زمان ممکن در اختیار جستجوگران قرار دهند.

Width = 500px Height = 198pxنحوه عملکرد موتورهای جستجو

موتورهای جستجو ماشین های پاسخدهی هستند. وقتی فردی در اینترنت به دنبال چیزی می گردد لازم است که موتورهای جستجو پایگاه های داده عظیم خود را مورد جستجو قرار دهند و دو کار را انجام دهند- اول اینکه صرفا نتایجی که مفید یا مرتبط با کلمه یا عبارت مورد جستجوی فرد جستجو کننده است را نمایش دهند و دوم رتبه بندی کردن این نتایج به صورتی که درکی از میزان مفید بودن آن ها حاصل شود(یعنی هر چقدر نتیجه مفیدتر و مرتبط تر، در رتبه بندی بالاتر). پروسه سئو با هدف تاثیر گذاشتن هم بر روی "مرتبط بودن" و هم بر "مهم بودن" انجام می شود.

برای یک موتور جستجو، مرتبط بودن چیزی بیش از صرفا یافتن یک صفحه حاوی کلمات مورد نظر است. در ابتدای عمر اینترنت، موتورهای جستجو از این مرحله ساده و اولیه فراتر نمی رفتند و پیامدهای این مسئله در نتایجی که برای جستجو ارائه می کردند مشهود بود. به این ترتیب در طول تکامل موتورهای جستجو، مهندسان باهوشی که بر روی موتورهای جستجو کار می کردند روش های بهتری را برای یافتن نتایج با ارزشی که جستجو کنندگان را راضی و خوشحال نگه دارد طراحی کردند. امروزه 100 ها فاکتور بر روی مرتبط بودن تاثیر می گذارند که بسیاری از آن ها را در این مقالات آموزش سئو مورد بحث قرار خواهیم داد.

 

چگونه موتورهای جستجو اهمیت وبسایت ها را تعیین می کنند؟

در حال حاضر موتورهای جستجوی عمده، اهمیت را به عنوان محبوبیت تفسیر می کنند—هر چه که یک وبسایت، صفحه یا سند اینترنتی محبوب تر باشد قاعدتا اطلاعات موجود در آن با ارزشتر است. در این حین که موتورهای جستجو با استفاده از معیارهایی که محبوبیت را مورد توجه قرار می دهند رضایتمندی کاربران را افزایش می دهند، ثابت شده است که این فرض تا حد زیادی در عمل موفق بوده است.

محبوب بودن و مرتبط بودن به صورت دستی تعیین نمی شود. در عوض موتورهای جستجو معادلات و الگوریتم های ریاضی دقیقی را برای جدا کردن وبسایت های مفید از وبسایت های غیر مفید به کار می گیرند و سپس سایت های مفید را بر اساس میزان مفید بودن رتبه بندی می کنند.

این الگوریتم ها عموما متشکل از صدها جزء هستند. در بازاریابی در موتورهای جستجو اغلب به این فاکتورها با نام "شاخص های رتبه بندی" یاد می کنیم.

 

بازاریابان موتورهای جستجو چگونه به موفقیت دست می یابند؟

الگوریتم های پیچیده موتورهای جستجو در نگاه اجمالی اول ممکن است غیر قابل نفوذ به نظر برسند. موتورهای جستجو خودشان اطلاعات اندکی را در مورد بدست آوردن جایگاه بهتردر نتایج جستجو یا جذب ترافیک و بازدیدکننده بیشتر ارائه می کنند. اطلاعات در مورد بهینه سازی و بهترین دستورالعمل هایی که خود موتورهای جستجو ارائه می کنند در ادامه لیست شده است:

 Width = 365px Height = 297px

گوگل این روش ها را برای بهبود دادن رتبه وبسایت در موتورهای جستجو را توصیه می کند:

  • هدف اصلی در ایجاد صفحات وب کاربران باشند نه موتورهای جستجو. کاربران و بازدیدکنندگان را فریب ندهید و محتوایی که به موتورهای جستجو ارائه می کنید با محتوایی که به کاربران نمایش می دهید متفاوت نباشد، به این کار عموما پنهانکاری(cloaking) گفته می شود.
  • وبسایت را با ساختار واضح و لینک های متنی ایجاد کنید. هر صفحه وبسایت باید با حداقل یک لینک متنی غیر متغیر قابل دسترسی باشد.
  • ساخت یک وبسایت مفید و غنی از اطلاعات و ایجاد صفحاتی که دقیق و واضح محتوای شما را شرح دهند. اطمینان حاصل کنید که عناصر قرار گرفته در تگ <title> و صفات ALT، توصیفی و دقیق باشند
  • از کلیدواژه ها برای ایجاد URL های توصیفی و قابل درک برای انسان استفاده کنید. از یک لینک منحصر به فرد برای لینک دادن به یک مطلب استفاده کنید و از تغییر مسیر 301 (منظور 301 redirect است) یا عنصر rel="canonical" برای آدرس دادن به محتوای تکراری استفاده کنید.

 Width = 427px Height = 227px

 مهندسان موتور جستجوی بینگ در شرکت مایکروسافت نیز نکات زیر را برای بدست آوردن جایگاه بهتر در موتورهای جستجوی بینگ توصیه می کنند:

  • اطمینان حاصل کردن از وجود یک ساختار URL غنی از کلیدواژه ها و خالی از کاراکترهای اضافه
  • مطمئن شدن از این که محتواها در اعماق کدهای جاوا اسکریپت، آژاکس و فایل های فلش مدفون نشده باشند و باعث پنهان شدن لینک ها از دید جستجوگر موتور جستجو نشوند.
  •  ایجاد محتوای غنی شده با کلیدواژه که بر اساس تحقیق باشد تا با آنچه که جستجوگران در اینترنت به دنبالش می گردند تطابق داشته باشد. ایجاد مستمر مطالب جدید.
  • قرار ندادن مطالبی که می خواهید توسط موتورهای جستجو خوانده شوند در قالب عکس. به عنوان مثال، اگر می خواهید نام شرکت یا آدرستان توسط موتور جستجو خوانده و ذخیره شود اطمینان حاصل کنید این اطلاعات را به صورت تصویر مثلا به شکل لوگو در وبسایت قرار نداده اید.

در طول بیش از 15 سال که جستجوی اینترنتی وجود داشته است. بازاریاب های موتور های جستجو و سئوکارها روش هایی را برای گسترش دادن اطلاعات در مورد اینکه چطور موتورهای جستجو وبسایت ها و صفحات اینترنتی را رتبه بندی می کنند. سئو کارها و بازاریاب های موتورهای جستجو از این اطلاعات برای بهتر کردن رتبه سایت های خود و مشتری هایشان در موتورهای جستجو استفاده می کنند.

صفحات اختصاصی

تبلیغات در بانک مشاغل اکسیر

خبرنامه

برای دریافت جدیدترین مطالب، اطلاعیه ها، آگهی ها و... ایمیل خود را وارد کنید!

در مجموع

124856 ایمیل ثبت شده