Get Adobe Flash player
"هدف از بازاریابی این است که به چنان درک عمیقی از مشتری برسید که محصولات یا خدمات شما کاملا مطابق با نیاز آن ها باشد، و محصول یا خدمت، خود فروشنده خود باشد"
پیتر دراکر نویسنده و مشاور مدیریت آمریکایی

مطالب تجاری مفید

محل واحدها بر روی نقشه

ورود/عضویت

برای مدیریت و ثبت واحدهای تجاری باید به سایت وارد شوید.

راهنمای بانک مشاغل اکسیر

جستجوی واحدهای تجاری

نام واحد:
زمینه فعالیت:
محصولات - خدمات:
آدرس واحد:
 

شرکت اطلس تکنیک

(سیستم های سرمایشی و گرمایشی)

شرکت نیک آسا ویژن

(عرضه محصولات پزشکی و سلامت)

مبلمان سعید

(انواع مبلمان خانگی و اداری)

شرکت بازرگانی همراهان پیشرو تجارت

(واردات، صادرات و ترخیص کالا)

شرکت کاوش ایستا پی

(پیمانکار تخصصی نیلینگ )

صنایع چوبی آوازه

(انواع مبلمان خانگی و مصنوعات چوبی)

در این بخش از آموزش سئو به موتورهای جستجو و نحوه تعامل و استفاده کاربران از موتورهای جستجو در جستجوهای اینترنتی می پردازیم، درک نحوه تعامل کاربران با موتورهای جستجو برای اجرای یک سئو موفق بسیار مهم است.برای آنکه بدانیم وبسایت خود را چگونه سئو کنیم ابتدا باید بفهمیم که کاربران به دنبال چه چیزی هستند.

 آموزش سئو

آموزش سئو بخش دوم، نحوه تعامل مردم با موتورهای جستجو:

یکی از مهمترین عناصر برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی آنلاین حول محور سئو، درک کردن مخاطبانتان است. همین که بفهمید یک جوینده معمولی در اینترنت و از آن مهمتر، بازار هدفتان، در اینترنت به دنبال چه چیزی است می توانید به شکل مؤثرتری آن کاربران را جذب و تبدیل به مشتری کنید.

وبسایت بهتر است "برای بازدیدکنندگان ساخته شود، نه برای موتورهای جستجو". هنگامی که کاربران تجربه بدی را در وبسایت شما داشته باشند، هنگامی که نتوانند کاری را که می خواهند انجام دهند یا چیزی که می خواهد را پیدا کنند، این مسئله عموما با ضعف عملکرد موتور جستجو مرتبط می شود. از طرف دیگر وقتی از وبسایت شما راضی هستند، تجربه مثبتی ایجاد می شود، هم با موتور جستجو و هم با وبسایتی که اطلاعات یا نتایج مورد نظر را فراهم کرده است.

جستجوگران در موتورهای جستجو عموما به دنبال چه چیزی هستند؟ 3 نوع عبارت عموما توسط جستجوگران مورد جستجو قرار می گیرد:

  • جستجوهای انجام کار – جستجوهایی که برای انجام عملی، مانند خرید بلیط هواپیما یا پیدا کردن و گوش دادن به یک آهنگ انجام می شود.
  • جستجوهای بدست آوردن اطلاعات – جستجوهایی که برای یافتن اطلاعاتی مانند بهترین رستوران در یک منطقه یا اطلاعاتی در مورد یک فیلم یا گروه موسیقی انجام می شوند.
  • جستجوهای آدرس یابی – جستجوهایی برای رسیدن به یک مقصد مشخص اینترنتی، مانند وبسایت مایکروسافت یا وبسایت DHL

هنگامی که بازدیدکنندگان یک عبارت را در یک موتور جستجو مورد جستجو قرار می دهند و وارد وبسایت شما می شوند آیا آنچه که در وبسایت شما می یابند رضایتشان را جلب می کند؟ این پرسش اصلی است که موتورهای جستجو در طول روز میلیون ها بار باید جواب آن را پیدا کنند مهمترین مسئولیت یک موتور جستجو ارائه کردن نتایج مرتبط به کاربرانش است.

همه چیز از تایپ کردن کلمات در موتورهای جستجو آغاز می شود.

یک تصویر کلی با اطلاعاتی جالب توجه

چرا زمان، انرژی و منابع خود را بر روی سئو سرمایه گذاری کنیم؟ هنگامی که به تصویر کلی استفاده از موتورهای جستجو نگاه می کنیم، داده های جذابی از تحقیقات متعدد به دست می آید. ما داده هایی که جدید، مرتبط و ارزشمند هستند را بسط داده ایم، نه فقط برای این که درک کنیم کاربران چگونه جستجوی اینترنتی انجام می دهند، بلکه برای ارائه استدلال قانع کننده ای در مورد اهمیت و قدرت جستجوهای اینترنتی.

 

در پژوهش انجام شده توسط comScore در اکتبر 2011 گوگل در زمینه جستجوهای اینترنتی پیشرو بود:

  • وبسایت گوگل در ماه آوریل با اختصاص دادن 65.4 درصد از جستجوهای انجام شده به خود، در بازار جستجوهای اینترنتی پیشتاز بود. پس از گوگل، یاهو با 17.2 درصد و مایکروسافت با 13.4 درصد قرار داشتند. (موتور جستجوی یاهو از گوگل قدرت می گیرد. در دنیای واقعی مدیران وبسایت ها می بینند درصد بسیار بالاتری از ترافیک وبسایت هایشان نسبت به درصدهای گفته شده از گوگل است.)
  • آمریکایی ها به تنهایی تعداد متحیرکننده 20.3 میلیارد بار در یک ماه جستجو انجام دادند. سهم گوگل 13.4 میلیون جستجو محاسبه شد، پس از آن یاهو با 3.3 میلیارد جستجو، مایکروسافت با 2.7 میلیارد، Ask Network با 518 میلیون و AOL LLC با 227 میلیون جستجو قرار داشتند.
  • مجموع جستجوهای انجام شده توسط گوگل معادل 67.7 درصد کل جستجوهای انجام شده شده بود. پس از آن موتور جستجوی بینگ بود که 26.7 درصد از جستجوها را شامل می شد.

 

میلیاردها دلار صرف بازاریابی آنلاین می شود(بر اساس گزارشی از Forrester در اوگوست 2011):

  • بازاریابی تعاملی در سال 2016 چیزی در حدود 77 میلیارد دلار خواهد بود.
  • این مبلغ معادل 26 درصد از کل بودجه تبلیغاتی در اشکال مختلف خواهد بود.

 

جستجوی اینترنتی جایگزین جدید صفحات زرد(کتاب ها و مجلات تبلیغاتی) شده اند(بر اساس گزارشی از در سال Burke 2011):

  • 76 درصد از مردم از موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات تجارت های محلی استفاده می کنند در مقابل 74 درصد به برگه های تبلیغاتی چاپ شده مراجعه کردند.
  • 57 درصد به از وبسایت های تبلیغاتی اینترنتی استفاده کردند و 44 درصد از تبلیغات داخل روزنامه ها.
  • 67 درصد در 30 روز گذشته از موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات محلی استفاده کردند و 23 درصد گفتند که از شبکه های اجتماعی اینترنتی به عنوان یک منبع برای یافتن اطلاعات محلی استفاده کرده اند.

 

پژوهشی از PEW Internet Study در سال 2011 نشان داد:

  • درصد کاربران اینترنت که در یک روز معمولی از موتورهای جستجو استفاده می کنند به طور پیوسته ای افزایش یافته به صورتی که از حدود یک سوم کل کاربران در سال 2002 به رکورد جدید 59 درصد کل کاربران بالغ رسیده است.
  • با این افزایش، تعداد کسانی که در یک روز معمولی از موتور جستجو استفاده می کنند بیش از پیش به آمار 61 درصدی کاربران استفاده کننده از ایمیل نزدیک شد.

 

گزارش StatCounter Global Stats در مورد 5 موتور جستجوی برتر که در سطح جهانی به انتقال ترافیک می پردازند:

  • گوگل 98.62 درصد ترافیک را ارسال می کند.
  • یاهو 3.78 درصد از ترافیک را ارسال می کند.
  • بینگ 3.72 درصد از ترافیک را ارسال می کند.
  • Ask Jeeves میزان 0.36 درصد از ترافیک را ارسال می کند.
  • بایدو 0.35 از ترافیک را ارسال می کند.

 

پژوهشی از Slingshot SEO در سال 2011 آمار کلیک برای بهترین رتبه بندی ها رانشان داد:

  • یک نتیجه در جایگاه اول نتایج گوگل 18.2 درصد از کلیک ها را به خود اختصاص می دهد.
  • نتیجه دوم 10.1 درصد، نتیجه سوم 7.2 درصد، نتیجه چهارم 4.8 درصد و همه نتایج دیگر کمتر از دو درصد کلیک دریافت می کنند.
  • نتیجه اول در نتایج جستجوی بینگ به طور میانگین 9.66 درصد کلیک دریافت می کند.
  • نرخ کلی میانگین کلیک برای 10 نتیجه اول در گوگل 52.32 درصد و برای بینگ 26.32 درصد است.

آموزش سئو 

استفاده از موتورهای جستجو در طول سال ها تکامل یافته است، اما اصول اولیه انجام یک جستجو تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است. گام هایی که در پروسه اغلب جستجوهای اینترنتی وجود دارند در اینجا فهرست شده اند:

1)     درک کردن نیاز برای یک جواب، راه حل یا مقداری اطلاعات

2)     تبدیل کردن آن نیاز به رشته ای از کلمات و عبارات که با نام کوئری(query) شناخته می شوند.

3)     وارد کردن کوئری در یک موتور جستجو

4)     جستجو در میان نتایج برای یافتن آنچه که به دنبالش هستید

5)     کلیک کردن بر روی یک نتیجه

6)     بررسی نتیجه برای یافتن راهکار یا پیدا کردن یک لینک به آن راهکار

7)     در صورت ناراضی بودن از نتیجه، بازگشت به نتایج جستجو و جستجو برای یک نتیجه دیگر یا...

8)      انجام یک جستجوی جدید با انجام اصلاحات در کوئری

صفحات اختصاصی

تبلیغات در بانک مشاغل اکسیر

خبرنامه

برای دریافت جدیدترین مطالب، اطلاعیه ها، آگهی ها و... ایمیل خود را وارد کنید!

در مجموع

124893 ایمیل ثبت شده