Get Adobe Flash player
"تبلیغات فقط زمانی بد است که محصول بدی را تبلیغ می کنید."        دیوید اوگیلوی معروف به پدر تبلیغات

مطالب تجاری مفید

محل واحدها بر روی نقشه

ورود/عضویت

برای مدیریت و ثبت واحدهای تجاری باید به سایت وارد شوید.

راهنمای بانک مشاغل اکسیر

جستجوی واحدهای تجاری

نام واحد:
زمینه فعالیت:
محصولات - خدمات:
آدرس واحد:
 

شرکت اطلس تکنیک

(سیستم های سرمایشی و گرمایشی)

شرکت نیک آسا ویژن

(عرضه محصولات پزشکی و سلامت)

مبلمان سعید

(انواع مبلمان خانگی و اداری)

شرکت بازرگانی همراهان پیشرو تجارت

(واردات، صادرات و ترخیص کالا)

شرکت کاوش ایستا پی

(پیمانکار تخصصی نیلینگ )

صنایع چوبی آوازه

(انواع مبلمان خانگی و مصنوعات چوبی)

در این بخش از آموزش سئو به اهمیت سئو و بازاریابی در موتورهای جستجو می پردازیم. با توجه به اهمیتی که جایگاه یک وبسایت در نتایج جستجو برای جذب بازدیدکننده و ترافیک دارد، سئوی وبسایت و بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو نقشی غیر قابل انکار در جذب مشتری و افزایش فروش و سود دارد.

آموزش سئو بخش سوم، چرا بازاریابی در موتورهای جستجو اهمیت دارد؟

یک جنبه مهم بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو، قابل فهم کردن وبسایت برای هم کاربران و هم برای روبات های جستجوگر موتورهای جستجو است. با اینکه موتورهای جستجو به طرز فزاینده ای پیشرفته تر شده اند، از جهات مختلفی نمی توانند یک صفحه وب را آنگونه که انسان ها می بینند، ببینند و درک کنند. سئوی وبسایت کمک می کند که موتورهای جستجو بفهمند هر صفحه ای راجع به چه چیزی است و چگونه می تواند برای کاربران مفید باشد.

 

 یک بحث عمومی بر علیه سئو

دائما جمله هایی مانند این را می شنویم:

"هیچ مهندس باهوشی موتور جستجویی را ایجاد نمی کند که نیاز داشته باشد وبسایت ها از قوانین یا اصول خاصی پیروی کنند تا آن ها را رتبه بندی یا ایندکس کند. هر کسی که یک نصفه مغز هم داشته باشد سیستمی را می خواهد که بتواند صفحات وب با هر معماری و ساختاری را بپیماید، هر میزان از کدهای پیچیده و ناقص را تجزیه و تحلیل کند و همچنان بتواند راهی را برای بازگرداندن بهترین و مرتبط ترین نتایج به جستجوگران را پیدا کند، نه صفحاتی که توسط متخصصان بدون مدرک بازاریابی جستجو"بهینه سازی(سئو)" شده اند."

 

اما صبر کنید...

فرض کنید یک تصویر را در وبسایتتان قرار داده اید. یک انسان به راحتی می تواند این تصویر را درک کند. از طرف دیگر بهترین موتور جستجوی دنیا کمترین درک را از تصویر خواهد داشت. چه کاری باید انجام دهید که موتور جستجو تصویر را درک کند؟ خوشبختانه سئو به به مدیران وبسایت ها امکان داده که "نشانه هایی" را برای کمک به موتورهای جستجو در درک محتوا ارائه کنند. در حقیقت افزودن ساختار مناسب به محتوا برای SEO ضروری است.

درک توانایی ها و محدودیت های موتور جستجو شما را قادر می سازد محتوای وبسایت خود را به گونه ای صحیح ایجاد، فرم دهی و تفسیر کنید که موتورهای جستجو بتوانند آن محتواها را هضم کنند و بفهمند. بدون سئو بسیاری از وبسایت ها برای موتورهای جستجو نامرئی باقی می مانند.

 

محدودیت هایی که در تکنولوژی موتورهای جستجو وجود دارد:

همانگونه که در بخش اول توضیح داده شد، همه موتورهای جستجوی عمده بر اساس اصول یکسان عمل می کنند. روبات های جستجوگر خودکار صفحات وب را می پیمایند، لینک ها را دنبال می کنند و اطلاعات را در پایگاه های داده عظیم ذخیره می کنند. موتورهای جستجو موفقیت خود در انجام این کار را مدیون یک هوش مصنوعی خیره کننده هستند که از هر نظر بسیار جذاب است. گفته می شود جستجوی مدرن از همه نظر پرقدرت و بی نقص هم نیست. محدودیت های فنی از همه نوع وجود دارند که مشکلات بیشماری را هم در نتیجه و هم در رتبه بندی به وجود می آورند. شایع ترین این مشکلات عبارتند از:

 

1)     مشکلات پیمایش و ذخیره سازی اطلاعات

  • موتورهای جستجو در تکمیل کردن فرم های آنلاین خوب عمل نمی کنند(مانند فرم های ورود) و به همین دلیل هر محتوایی که در پشت این فرم ها قرار بگیرد ممکن است از دید موتورهای جستجو مخفی بماند.
  • وبسایت هایی که از CMS (سیستم مدیریت محتوا) استفاده می کنند اغلب نسخه های تکراری از یک صفحه را ایجاد می کنند – یک مشکل عمده از نظر موتورهای جستجو که به دنبال مطالب اصل و منحصر به فرد هستند.
  • وجود خطا و اشتباه در راهنمای پیمایش یک وبسایت(robots.txt) ممکن است به منجر به مسدود شدن کل وبسایت برای موتور جستجو شود.
  • ساختار لینکی ضعیف به عدم موفقیت موتور جستجو در دسترسی به تمامی محتوای یک وبسایت منتهی می شود. در موارد دیگر ساختار لینکی ضعیف به موتور جستجو امکان پیمایش محتوا را می دهد اما در معرض دیده شدن آن چنان کم است که توسط موتور جستجو "کم اهمیت" در نظر گرفته می شود.

 

تفسیر کردن محتواهای غیر متنی

  • با اینکه موتورهای جستجو در خواندن متن های غیر HTML بهتر شده اند، خواندن محتواهایی که در فرمت رسانه های غنی (rich media) هستند به طور سنتی برای موتورهای جستجو مشکل است.
  • این مسئله محتواهای موجود در فایل های فلش، تصاویر، ویدئوها، فایل های صوتی و... را شامل می شود.

 

2) تطبیق دادن محتوا با کوئری(عبارت جستجو شده)

  • مطالبی که با اصطلاحات عمومی مورد استفاده مردم برای جستجو، نوشته نشده اند برای سئو و یافته شدن توسط موتورهای جستجو خوب نیستند. به عنوان مثال قرار دادن مطلبی در وبسایت که در مورد "وسائل های خنک کننده غذا" باشد در حالی که در واقعیت آنچه مردم جستجو می کنند کلمه "یخچال" است نه وسائل خنک کننده غذا
  • زبان و پیچیدگی های خاص زبان ها. به عنوان مثال دو کلمه color و colour. اگر شک دارید بررسی کنید که مردم چه کلمه ای را مورد جستجو قرار می دهند و دقیقا همان کلمات را در متنتان مورد استفاده قرار دهید.
  • هدف گذاری منطقه ای، مانند اینکه در حالیکه اکثریت افرادی که ممکن است از وبسایت شما بازدید کنند از کشور ژاپن هستند محتوای وبسایت خود را به زبان اسپلانیایی هدف گذاری کنید.
  • علائم محتوایی مبهم. به عنوان مثال اگر عنوان مطلبی که در سایتتان می گذارید "بهترین قهوه مکزیک" باشد اما خود مطلب در مورد یک اقامتگاه تفریحی در کانادا که قهوه خوبی سرو می کند باشد، این پیام های چندگانه علائم گیج کننده ای را به موتورهای جستجو ارسال می کنند.

 

3)     ضرب المثل "افتادن درخت در جنگل"

سئو صرفا تصحیح جزئیات فنی طراحی وب به منظور مناسب سازی برای موتورهای جستجو نیست.  توسعه وب دوستانه درست نیست. سئو در مورد بازاریابی هم هست. این احتمالا مهم ترین مفهوم در مورد عملکرد موتورهای جستجو است که باید درک شود.  شما می توانید یک وب سایت عالی بسازید، اما تا زمانی که آن را تبلیغ نکنید محتوایش می تواند برای موتورهای جستجو نامرئی باقی بماند. این به خاطر ماهیت تکنولوژی موتورهای جستجو است که به معیارهای مرتبط بودن و مهم بودن برای نمایش نتایج وابسته است.

مفهوم ضرب المثل " افتادن درخت در جنگل" این است که اگر هیچ کس در آن اطراف نیست که صدای افتادن درخت را بشنود گویی این درخت هرگز وجود نداشته است – و این مسئله به خوبی در مورد موتورهای جستجو و محتوای وبسایت صدق می کند. به عبارت دیگر - اگر کسی به محتوای شما لینک ندهد، موتورهای جستجو ممکن است تصمیم بگیرند آن را نادیده بگیرند.

موتورهای جستجو ذاتا هیچ سنجشی از کیفیت ندارند و هیچ راه بالقوه ای برای کشف قطعات جالب محتوا در وب ندارند. فقط انسان ها این توانایی را دارند – که کشف کنند، عکس العمل نشان دهند، نظر بدهند و ارتباط برقرار کنند. بنابراین، محتوای عالی را نمی توان به سادگی ایجاد کرد - باید آن را به اشتراک گذاشته و در مورد صحبت کرد. موتورهای جستجو در حال حاضر در ترویج محتوای با کیفیت وب سایت هایی که محبوب شده اند بسیار عالی عمل می کنند اما نمی توانند محبوبیت برای وبسایت ایجاد کنند. که محبوب تبدیل شده اند، اما آنها می توانند این محبوبیت تولید نیست - این وظیفه ای است که نیازمند بازاریابان اینترنتی با استعداد است.

 

چشم اندازی با تغییرات همیشگی

هنگامی که در اواسط دهه 90 میلادی بازاریابی در موتورهای جستجو آغاز شد، ثبت دستی وبسایت در موتورهای جستجو، تگ های کلیدواژه ای متا و جایگذاری کلیدواژه ها در متن تمام بخش های تکنیک های لازم برای قرار گرفتن در جایگاهی خوب در رتبه بندی نتایج جستجو بودند. در سال 2004 بمباران لینکی با انکر تکست ها، خریدن تعداد بسیار زیادی لینک از اسپمرهای اتوماتیک وبلاگ ها و ساخت گروهی از وبسایت ها که همه به یکدیگر لینک شده بودند روش هایی بودند که به وسیله آن ها می شد ترافیک وبسایت را افزایش داد. در سال 2011 بازاریابی در شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجوی تخصصی (vertical search engines) روش های اصلی برای بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو بودند.

آینده نامشخص است اما در دنیای جستجوهای اینترنتی، تغییر دائمی است. به همین علت بازاریابی جستجوهای اینترنتی نیازی همیشگی برای افرادی خواهد بود که می خواهند در گردونه رقابت در دنیای وب باقی بمانند. و دیگرانی که می گویند سئو مرده است و یا سئوی سایت به مثابه اسپم کردن است. کاملا واضح است و نیاز به هیچ دفاعی جز یک برهان و منطق ساده نیست – وبسایت ها برای جلب توجه و جایگاه در موتورهای جستجو با هم رقابت می کنند و کسانی که بیشترین دانش و تجربه را در زمینه این رتبه بندی ها دارند از منافع و افزایش ترافیک و دیده شدن آن بهره مند می شوند.

 

ماهیت رقابتی موتورهای جستجو

کافیست به هر صفحه نتایج جستجو نگاهی بیاندازید تا دریابید چرا بازاریابی در موتورهای جستجو آینده ای امیدوار کننده و طولانی در پیش روی خود دارد.

10 جایگاه که به ترتیب رتبه بندی چیده شده اند، با ترافیک کلیک خوردنی که بر اساس جایگاه نسبی و توانایی جذب و جلب توجه بازدید کنندگان به دست می آورند. نتایج اول، دوم و سوم نسبت به نتایجی که در صفحه نتایج پایین تر قرار می گیرند ترافیک بسیار بیشتری بدست می آورند. و ترافیک جذب شده توسط آن ها به شکل قابل توجهی بیشتر از نتایجی که در صفحات بعدی قرار می گیرند است. این حقیقت که این میزان از توجه به سوی تعداد کمی از وبسایت ها که در در رتبه های اول قرار می گیرند سرازیر می شود باعث می شود که همیشه انگیزه های اقتصادی برای به دست آوردن رتبه های بهتر در موتورهای جستجو وجود داشته باشد. مهم نیست که در آینده جستجوهای اینترنتی چگونه تغییر می کنند، به هر حال وبسایت ها و تجارت ها برای بدست آوردن بازدیدکننده، برندسازی و دیده شوندگی که با داشتن جایگاه های بالا در موتورهای جستجو خواهند داشت، با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

صفحات اختصاصی

تبلیغات در بانک مشاغل اکسیر

خبرنامه

برای دریافت جدیدترین مطالب، اطلاعیه ها، آگهی ها و... ایمیل خود را وارد کنید!

در مجموع

124859 ایمیل ثبت شده