Get Adobe Flash player
"تبلیغات فقط زمانی بد است که محصول بدی را تبلیغ می کنید."        دیوید اوگیلوی معروف به پدر تبلیغات

مطالب تجاری مفید

محل واحدها بر روی نقشه

ورود/عضویت

برای مدیریت و ثبت واحدهای تجاری باید به سایت وارد شوید.

راهنمای بانک مشاغل اکسیر

جستجوی واحدهای تجاری

نام واحد:
زمینه فعالیت:
محصولات - خدمات:
آدرس واحد:
 

شرکت اطلس تکنیک

(سیستم های سرمایشی و گرمایشی)

شرکت نیک آسا ویژن

(عرضه محصولات پزشکی و سلامت)

مبلمان سعید

(انواع مبلمان خانگی و اداری)

شرکت بازرگانی همراهان پیشرو تجارت

(واردات، صادرات و ترخیص کالا)

شرکت کاوش ایستا پی

(پیمانکار تخصصی نیلینگ )

صنایع چوبی آوازه

(انواع مبلمان خانگی و مصنوعات چوبی)

  در این مقاله به معرفی شرکت و برند آدیداس adidas و برند ها و شرکت های وابسته به کمپانی آدیداس می پردازیم.

برند آدیداس Adidas Brand

 

تاسیس شده توسط

ادی (Adi) و رودولف (Rudolft) داسلر

belongs to

گروه آدیداس Adidas Group

معرفی

کریستوف داسلر کارگری در کارخانه کفش Big Dogs و همسرش پائولین مالک یک رخشورخانه کوچک در شهر باواریایی هرتسوگن‌آوراخ (Herzogenaurach) در فاصله 20 کیلومتری شهر نورمبرگ بود.

آدولف داسلر معروف به اَدی (Adi) تولید کفش های ورزشی خود را از رختشورخانه مادرش در هرتسوگن‌آوراخ باواریا آغاز کرد. بعد از بازگشتش از جنگ جهانی اول در سال 1924، برادرش رودلف داسلر معروف به رودی (Rudi) به این تجارت پیوست و نام تجارت به Gebrüder Dassler Schuhfabrik به معنای کارخانه کفش برادران داسلر تغییر یافت و کسب و کارشان رونق گرفت. دو بردر کار خود را رختشورخانه مادرشان آغاز کردند اما در آن زمان برق شهر مرتبا قطع می شد و دو برادر مجبور بودند تا با پدال زدن بر روی یک دوچرخه ثابت که به موتور برق تبدیل کرده بودند برای تجهیزاتشان برق تولید کنند.

در المپیک تابستانی 1936، ادی داسلر با چمدانی پر از کفش های ورزشی در یکی از اولین اتوبان های دنیا به سوی دهکده لمپیک رانندگی کرد و جسی اونز (Jesse Owens) قهرمان المپیک آمریکایی که آفریقایی تبار بود را ترغیب کرد که از آن ها استفاده کند، این اولین اسپانسری شرکت برادران داسلر بود. پس از آن که اونز 4 مدال طلای المپیک را بدست آورد موفقیتش شهرت خوبی را برای او در میان ورزشکاران معروف به وجود آورد.برادران داسلر از سراسر دنیا نامه هایی دریافت کردند و مربیان دیگر تیم های ملی به کفش های آن ها علاقه نشان می دادند. تجارت آن ها با سرعتی انفجاری رشد پیدا کرد و برادران داسلر تا پیش از شروع جنگ جهانی دوم سالانه 200 هزار جفت کفش به فروش رساندند.

اواخر جنگ جهانی دوم کارخانه تولید کفش به کارخانه تولید اسلحه ضد تانک Panzerschreck تغییر داده شد. هر دو برادر به حزب نازی پیوستند اما رودلف اندکی به حزب نزدیک تر بود. در طول جنگ اختلاف فزاینده ای که میان دو برادر وجود داشت پس از یک بمباران متفقین در سال 1943 به نقطه اوج خود رسید. ادی و همسرش که به یک پناهگاه ضد بمب که رودولف و خانواده اش هم در آن بودند رفته بود گفت "آشغال های کثیف دوباره برگشته اند" که ظاهرا منظورش هواپیماهای جنگی متفقین بود اما رودولف اطمینان داشت که منظور برادرش او خانواده اش بوده است. بعدها هنگامی که رودولف توسط نازی ها دستگیر و متهم شد که از اعضای از وافن اس اس (Waffen SS) بوده است باور داشت که برادرش او را لو داده است.

دو برادر در سال 1947 با تاسیس شرکت جدیدی توسط  رودی که رودا (Ruda) نام داشت و نام خود را از Rudolf Dassler گرفته بود و بعدها به پوما (Puma) تغییر نام داد از هم جدا شدند و ادی در تاریخ 18 آگوست 1949 شرکت جدیدی را رسما تحت عنوان آدیداس ای جی(adidas AG که کلمه آدیداس تماما با حروف کوچک نوشته می شد) به وجود آورد. ب باور بعضی از مردم آدیداس مخفف عبارت All Day I Dream About Sports است که به معنای "تمام روز رویای ورزش را دارم"است. اما در حقیقت نام اولیه آدیداس مجددا مورد استفاده قرار گرفته است. این نام در واقع یک کلمه ترکیبی از Adi که نام مستعار آدولف بود و Das از کلمه Dassler است.

بعد از برحه ای از مشکلات که به دنبال مرگ هورست داسلر (Horst Dassler) فرزند آدولف داسلر در سال 1987 به وجود آمد، شرکت در سال 1989 توسط کارخانه دار فرانسوی برنارد تپی (Bernard Tapie) به قیمت 1/6 میلیارد فرانک فرانسه (معادل 243.918 میلیون یوروی کنونی)خریداری شد که تپی ان پول را قرض کرده بود. تپی در آن زمان یک متخصص معروف نجات دادن شرکت های در حال ورشکستگی بود، تخصصی که بوسیله آن سرنوشت خود را ساخت.

هورست داسلر در سال 1987 در سن 51 سالگی درگذشت.

در سال 1988 آدیداس سیستم انحصاری و انقلابی “®TORSION” خود را معرفی کرد که امروزه هم در تنوع وسیعی از کفش های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد.

آدیداس تبدیل به یک شرکت شد اما مالکیت خانوادگی خود را در سال 1989 حفظ کرد.

در سال  1991 آدیداس EQUIPMET را معرفی کرد. این نام جدید معرف کفش ها و پوشاک عملکرد محور آدیداس بود.

 در سال 1993 روبرت لوییس-دریفوس (Louis-Dreyfus) مالکیت کمپانی آدیداس ای جی adidas AG را بدست آورد.استراتژی های جدید فروش و بازاریابی راه را برای یک تغییر جهت موفقیت آمیز هموار کرد. موج محصولات The Originals رونمایی شد.

سال 1994 سال بازگشت موفقیت آمیز آدیداس بود. آدیداس روند رو به رشد آشکاری را در فروش و درآمدش گزارش داد. “®Predator” نام کفش های فوتبالی انقلابی آدیداس در جام جهانی فوتبال ایالات متحده بود.

در سال 1995، 75 سال از تاریخی که ادی داسلر اولین کفش خود را ساخت گذشته بود. آدیداس در صحنه رخدادها نقطه عطف ایجاد می کرد. آدیداس در بخش های بسکتبال، فوتبال، تنیس، ورزش های ترکیبی و بستکبال خیابانی شرکت کنندگان و تماشاگران را به رویدادهای خود دعوت می کرد. 6 سال بعد شرکت آدیداس که تا آن زمان مالکیت خانوادگی داشت به یک شرکت سهامی تبدیل شد و سهام های آن برای خرید در اختیار عموم قرار گرفت.سهام آدیداس یکی از محبوب ترین سهام ها برای خرید در بازار سهام آلمان است.

سال 1996 به موفق ترین سال در تاریخ آدیداس تبدیل شد. در مسابقات فوتبال جام اروپا و بازی های المپیک آتلانتا آدیداس با موفقیت بر جاه طلبیش برای تبدیل شدن به برند برتر ورزش در جهان تاکید کرد.

در سال 1997 آدیداس به مالکیت در آوردن گروه سالومون (Salomon group) را اعلام کرد(با برندهای سالومون Salomon، تیلورمید TaylorMade، ماویک Mavik و بون فایر Bonfire). آدیداس با این خرید یکی از برترین گروه های تولید کالاهای ورزشی را با کارنامه ای از برندهای برجسته خلق کرد. نام گروه جدید به adidas-Salomon AG تغییر داده شد.

در ماه ژوئن سال 1998 سهام adidas-Salomon در بازار سهام DAX که از 30 شرکت بزرگ آلمان تشکیل شده است پذیرفته شد.

در بهار 1999، کارمندان آدیداس-سولومون به دفاتر مرکزی بازسازی شده و با دکوراسیون جدید نقل مکان کردند. آدیداس با ساخت ساختمانی در شهر هرتزوگن آوراخ که به آن “World of Sports” گفته می شد در محلی که در گذشته پایگاه ارتش ایالات متحده بود علاقه خود را به مکان متولد شدن برند آدیداس نشان داد. در فاز اول ساختمان کمپ مانند World of Sports ، 600 نفر را که در بخش فروش جهانی(Global Marketing) کار می کردند را در خود جای داد.

آدیداس پنجاهمین سالگرد خود را جشن می گیرد. بعد از یک تغییر جهت موفقیت آمیز شرکت در بهترین وضعیت خود قرار دارد. با درآمد 10.471 میلیارد مارک آلمان، برای اولین بار درآمد adidas-Salomon AG از 10 میلیارد مارک فراتر رفته است. تعداد کارکنان آدیداس-سولومون ای جی در این زمان 12,829 نفر است.

در ما نوامبر همان سال، هربرت هاینر(Herbert Hainer) به سمت معاون رییس و مدیر اجرایی آدیداس-سالومون ای جی منصوب شد.او می رفت که در بهار سال 2001 به عنوان مدیر عامل جانشین رابرت لوییس دریفوس شود.

در ماه اکتبر سال 2000 در نیویورک، آدیداس-سالومون ساختار جدید و مهیجی را برای برند اصلیش یعنی آدیداس ارائه کرد. به جای ساختار قبلی تقسیم بندی به Footwear (کفش ها) و Apparel/Accessories (لباس ها و تجهیزات)، آدیداس 3 بخشبندی ایجاد کرد: Forever Sport،  Original و EQUIPMENT. در سال 2002 بخش ها به adidas Sport Performance، adidas Sport Heritage و adidas Sport Style تغییر نام دادند. در سال 2007 دو بخش وجود داشت: Sport Performance که هدفش پشتیبانی و تجهیز تمام ورزشکاران به بهترین نحو بود و Sport Style که هدفش مصرف کنندگانی بود که محصولات آدیداس را برای مد و سبک زندگی می خواهند.

سوم نوامبر همان سال صدمین زادروز ادی داسلر متوفی بود.

در سال 2000 فروش آدیداس-سولومون به رکورد جدید 5.8 میلیارد یورو رسید. برنامه رشد و بهره وری (The Growth and Efficiency Program) که در ابتدای همان سال آغاز شده بود به پایان رسیده بود و با موفقیت راه را برای پیروزی های دیگر گروه محقق می کرد. در سال 2001 هربرت هاینر رسما از تاریخ 8 مارچ 2001 به مدیر عاملی و ریاست هیئت مدیره آدیداس-سولومون منصوب شد.

در اولین روز ماه سپتامبر فروشگاه Originals آدیداس در برلین و در دسامبر همان سال در توکیو افتتاح شد. علاوه بر آن اولین فروشگاه های عظیم (megastores) آدیداس در پاریس و آمستردام گشایش یافتند.

آدیداس و پر افتخارترین باشگاه فوتبال آلمان یعنی اف سی بایرن مونیخ بر روی یک همکاری استراتژیک منحصر به فرد به توافق رسیدند. آدیداس- سولومون همزمان با بدست آوردن 10 درصد از سهام FC Bayern Munich AG، قراردادش با بایرن مونیخ به عنوان اسپانسر اصلی، تامین کننده و دارنده مجوز را تا سال 2010 تمدید کرد.

آدیداس-سولومون به فروش رکورد شکن 6.1 میلیارد یورو دست یافت. مدیران آدیداس با جمع کردن تیمی که متعهد بودند نتایج مالی و اقتصادی را، با اشتیاقی که به عملگرایی، نوآوری و میراثشان داشتند به حداکثر برسانند، وعده خود مبنی بر افزایش 15 درصدی درآمد به ازای هر سهم را عملی کردند.

آدیداس-سالومون سال را به عنوان شرکتی که دارای بهترین علمکرد در DAX-30، بزرگترین بازار سهام آلمان، بود به پایان رساند، با 28% سود و قیمت سهامی که 48 درصد بهتر از شاخص عمل کرده بود.

آدیداس در فوریه 2002 دفتر مرکزی جدید خود در آمریکای شمالی را افتتاح کرد.

در ماه مارچ آدیداس از نوآوری جدیدی در کفش، که سیستم گردش 360 درجه ای هوا را ارائه می کرد و ®ClimaCool نام داشت رونمایی کرد. با معرفی مواد جدیدی که قابلیت گردش هوا را در تمام بخش های کفش فراهم می کرد، ™ClimaCool امکان "نفس کشیدن" را برای پاهای مصرف کنندگان فراهم می کرد.آدیداس ماه بعد دومین نوآوریش در آن سال را معرفی کرد. a³ (که  “a-cube”تلفظ می شود) چیزی فراتر از یک سیستم ضربه گیر بود، a³ یک سیستم مدیریت انرژی است که در آن بالشتک ها هدایت و راندن پا را برای قدم برداشتن بی نقص به عهده ی گیرند.

در سال 2001، سهام آدیداس-سالومون دوباره بهترین عملکرد را در DAX30، بزرگترین بازار سهام آلمان داشت. فروش گروه 7 درصد افزایش پیدا کرد تا به رکورد جدید 6.5 میلیارد یورو رسید.

در تابستان 2003، بامعرفی لباس شنای جدیدی در مسابقات قهرمانی شنای جهان FINA در بارسلونا توسط آدیداس، نوآوری جدید JetConcept ورود موفقیت آمیزی به دنیای شنا داشت. اسپانسری این رویداد ورزشی را هم آدیداس به عهده داشت.

آدیداس 3 فروشگاه Originals جدید دیگر افتتاح کرد. فروشگاه میامی بعد از فروشگاه نیویورک دومین فروشگاهی بود که در آمریکای شمالی افتتاح می شد.اولین فروشگاه آدیداس در سئول هم افتتاح شد و از یک فروشگاه هم در میلان ایتالیا رونمایی شد.

در ماه دسامبر، آدیداس تعداد زیادی از موقعیت های بازاریابی خود را به دفتر مرکزییش در آمریکای شمالی واقع در اورگون پورتلند منتقل کرد. اریک اشتمینگر علاوه بر مسئولیت هایش به عنوان عضوی ازهیئت مدیره adidas-Salomon AG، جایگاه مدیر عامل و رئیس شرکت آدیداس آمریکا (adidas America Inc) را به عهده گرفت. این حرکت به آدیداس کمک کرد که تلاش هایش در آمریکای شمالی را با قدرت بیشتری ادامه دهد.

در پایان سال آدیداس افتتاح فروشگاه جدیدش در هرزوگن آوراخ را جشن گرفت این فروشگاه شامل یک ساختمان با 3500 متر مربع و سالن فروشی با ابعاد حدودا 2000 متر مربع است.

با وجود شرایط بد بازار، سال 2003 به سال رکورد شکنی برای آدیداس-سالومون تبدیل شد. درآمد حاصل از فروش محصولات در اینترنت نیز با 14 درصد رشد به 260 میلیون یورو رسید که رکورد دیگری برای آدیداس بود.

در ابتدای سال 2004 آدیداس محصول جدید خود ™PredatorPulse را معرفی کرد، بهترین کفش فوتبالی که تا آن زمان ساخته شده بود و بر جایگاهآدیداس به عنوان بهترین برند در فوتبال تاکید می کرد.

سال 2004 هم یک سال عالی دیگر برای آدیداس-سالومون ای جی بود. سود ناخالص با افزایش 47.2 درصد به بیشترین میزان خود نسبت به هر زمان دیگری رسیده بود، درآمد از فروش اینترنتی 28 درصد افزایش یافته بود و فروش با 7% رشد به 6.478 میلیارد یورو رسیده بود. فروش محصولات در گروه فوتبال نیز با افزایش بیش از 20 درصدی به بیش از 900 میلیون یورو رسید.

در ماه می سال 2005، شرکت adidas-Salomon AG وارد یک موافقت نامه خرید و فروش شد تا بخش تجاری سالومون خود را به همراه زیرمجموعه های مرتبطش و برندهای Salomon، Mavic، Bonfire، Arc’Teryx و Cliché به فروش برساند. معامله در 19 اکتبر 2005 کامل شد.

در ماه جولای آدیداس و گروه پورشه دیزاین (Porsche Design Group) یک قرارداد همکاری استراتژیک بلند مدت به همراه موافقت نامه مجوز مالکیت معنوی را به امضا رساندند. هدف از این همکاری پایه گذاری مشترک یک برند ویژه با تکنولوژی بسیار پیشرفته در بخش ورزش بود. اولین محصولات حاصل از این همکاری در سال 2007 در سراسر جهان ارائه شدند.

در سوم آگوست آدیداس خرید از پیش برنامه ریزی شده ریبوک (Reebok) را اعلام کرد. ترکیب آدیداس و ریبوک به هدف برنامه ریزی شده ی گروه آدیداس برای تسخیر بازارهای جهانی کفش ها، پوشاک و لوازم ورزشی سرعت بخشید. ارزش این معامله تقریبا 3.1 میلیارد یورو بود.

در 31 ژانویه سال 2006، آدیداس اعلام کرد که خرید Reebok International Ltd را به پایان رسانده است. تحت مالکیت درآوردن ریبوک به آدیداس ارزشی 9.5 میلیارد یورویی(معادل 11.8 میلیارد دلار) در صنعت کفش، پوشاک و لوازم ورزشی داد.

در ماه نوامبر همان سال گروه آدیداس فروش تجارت عمده مجموعه گرگ نورمن به شرکت گلف مک گرگور(MacGregor Golf Company) را اعلام کرد.

یک سال پس از نهایی شدن خرید ریبوک توسط گروه آدیداس، شرکت مسیر استرتژیک برند را برای سال 2007 و پس از آن ترسیم کرد. در ماه ژانویه در مقر جهانی ریبوک در کنتون ماساچوست(Canton, Massachusetts) هربرت هاینر رئیس و مدیرعامل گروه آدیداس، پائول هرینگتون(Paul Harrington) رئیس و مدیرعامل ریبوک و اولی بکر(Uli Becker) مدیر بازاریابی ریبوک موضع گیری جدید و قطعی خود برای تبدیل ریبوک به برندی جهانی الهام گرفته از سبک آمریکایی، که در ورزش و زندگی از خود فردیت و شخصیت دارد را تشریح کردند.

سال 2007 باز هم برای آدیداس سال رکورد زدن بود، سالی که در آن به رکورد فروش 10.3 میلیارد یورو و درآمد اینترنتی 551 میلیون یورو دست یافت.

در ماه مارچ سال 2008، همکاری استراتژیک خود را اعلام کرده و از miCoach رونمایی کردند.

با 642 میلیون یورو سود و فروش 10.8 میلیارد دلاری، گروه آدیداس در سال 2008 هم رکورد جدیدی را ثبت کرد.

در سال 2009 برند آدیداس 60 سال تولد خود را جشن گرفت.

صفحات اختصاصی

تبلیغات در بانک مشاغل اکسیر

خبرنامه

برای دریافت جدیدترین مطالب، اطلاعیه ها، آگهی ها و... ایمیل خود را وارد کنید!

در مجموع

124893 ایمیل ثبت شده